woensdag 8 februari 2017

Zo bak ik brood

Een van de tabbladen heet 'ZO BAK IK BROOD'. Tot voor kort linkte die pagina naar alle informatie die ik ben tegengekomen in 4 jaar broodbakken. Ik ga deze informatie nu bundelen in een map. Ze zal dus hier niet meer zichtbaar zijn.



Het wordt een praktische handleiding over wat je moet weten als je zelf een goed ambachtelijk brood wilt bakken en samenstellen. Het wordt geen duur boek met mooie foto’s maar een samenvatting van de belangrijkste theorie die een thuis bakker nodig heeft.

Onderwerpen die o.a. aan de orde komen ( nog in willekeurige volgorde ):

  • Van meel naar brood. 
  • Deegtemperatuur. 
  • Meten is weten. 
  • Wat doen toevoegingen met je brood. 
  • Recepten lezen. 
  • Bakkersformule. 
  • Desem maken, bewaren en gebruiken. 
  • Voordegen ( poolish enz ). 
  • Tangzhong broden omrekenen.

Als de handleiding klaar is, kun je hem bij mij bestellen. Als je interesse hebt, laat het me dan weten ( geheel vrijblijvend ) via marionblogt@gmail.com

TOT SLOT:
Als je nog suggesties hebt voor de inhoud, mail me dan ( geen beginnersvragen ).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen