vrijdag 3 juni 2016

In de herhaling ( 7 ): Sandwichbrood met yoghurt, honing en zuurdesem. Een heerlijk weekendbrood.

Dit brood bakte ik in oktober 2013 en daarna dus nooit meer. Het recept kon ik ook nergens meer terugvinden, behalve dan op mijn eigen blog. Toch handig zo'n blog.


Waarom ik het nooit meer gebakken heb, is me een raadsel want het is super lekker.
Ik heb het dit keer gemaakt met snel zuurdesem.

Snel desem:

  • Neem je zuurdesem ( in dit recept is roggedesem het lekkerst ) 's ochtends uit de koelkast en laat het op temperatuur komen;
  • Doe 15 gr desem in  een kommetje en voeg 25 gr roggebloem en 25 gram water toe;
  • Meng als goed en laat het desem 2 – 3 uur rijpen op kamertemperatuur. Daarna kun je het gebruiken.


Ik maak meer desem dan ik nodig heb, want er blijft altijd een beetje plakken in het kommetje.



                                                            ©Marionskitchenstories

2 opmerkingen:

  1. Now and then I like to make a bread for toasting. This looks very nice. I use Peter Reinhart's stretch & fold technique, too, the whole procedure is so easy, and he adds everything right away.
    Is it in Holland so hot, too? My mother told me it was 30 C in Hamburg, hard on a 96-year old! We in Maine have t-shirt weather, but not too hot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It's very good for toasting. In Holland it's chilly with a lot of rain. Much more than other years. A real disaster for farmers.

      Verwijderen