donderdag 14 april 2016

In de herhaling ( 2 ): Mueslibrood of notenbrood?

Waarom ik indertijd dit brood een mueslibrood  heb genoemd, is me niet meer helemaal duidelijk. Als ik naar de samenstelling kijk, dan denk ik eerder aan notenbrood. En dat is deze 2de versie ( ja ik heb het nadien nooit meer gebakken ) ook geworden.


Ze staan nog af te koelen, maar ik heb er stiekem wel al aan geproefd. Ze zijn heerlijk!
Hier volgen mijn aanpassingen.

Deegtemperatuur 26⁰/27⁰c; rijstemperatuur 28⁰C

Ik nam:
  • een snufje vitamine C;
  • 115 gr hazelnoten en 115 gr amandelen;
  • 575 gr water;
  • 150 gr zonnebloempitten, pompoenpitten, chiazaadjes en sesamzaadjes.
De rest van de ingrediënten bleven hetzelfde.

Ik:
  • Roosterde de noten en maalde ze daarna fijn;
  • Weekte de zaden en pitten niet.

De 2de rijs duurde ditmaal 30 minuten. Ik bakte de broden 10 minuten op 220C, verlaagde toen de temperatuur naar 200C en bakte ze in 20 minuten gaar.

Door het fijnmalen van de noten krijgt het brood  een andere structuur. Het is vaster en ook minder hoog. 
Qua smaak: echt een notenbrood. We weten er vanavond een lekkere salade bij.

                                                ©Marionskitchenstories




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen