zaterdag 9 april 2016

In de herhaling ( 1 ): Mascarpone brioche

Een nadeel van steeds nieuwe recepten uitproberen, is dat 'de oude' broden weinig meer gebakken worden. Mijn voornemen is nu een aantal broden opnieuw te bakken. Uiteindelijke doel voor mezelf is een lijst van favorieten samen te stellen.

Vandaag de Mascarpone Brioche gebakken van 2014.

Deegtemperatuur 25 ⁰C, rijstemperatuur 27⁰C



Ditmaal heb ik gekozen voor 800 gram tarwebloem en 200 gr lemairemeel ( om het toch nog enigszins gezond te houden ). Verder 25 gr suiker toegepast ( hoe minder suiker, hoe beter ) en omdat het zo lekker is twee broden gemaakt. De rijstijden en temperatuur heb ik ook aangepast.


Ik heb gemerkt dat in mijn nieuwe oven dit brood wat langer moet bakken dan de vorige keer. Meet dus goed de binnentemperatuur van het brood die 96⁰C moet zijn.

Eerste rijs duurde bij mij 65 minuten, tweede rijs 30 minuten. Dek het brood op tijd af met aluminiumfolie zodat het niet verbrand.

Het volledige recept vind je hier

En de smaak? Heerlijk!



                                                             ©Marionskitchenstories

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen