dinsdag 5 augustus 2014

Khubza Bil Ashab uit Libië

Voor de Facebookgroep die ik noemde in het vorige blog waren ditmaal deze broodjes uit Libië aan de beurt om gebakken te worden.




Omdat mijn lief eraan twijfelde of hij ze wel lekker zou vinden, heb ik er maar 8 gebakken. Ik weet zeker dat hij daar vanavond spijt van heeft. Van de 8 zijn er inmiddels nog maar 6 over en ik moest me echt bedwingen om er niet nog een te nemen.  Het zijn hartige broodjes. Ze zijn niet zwaar en uitermate geschikt voor bij een salade, de barbecue, de borrel of om de middagdip  ( zo rond 16.00u ) te overwinnen. Vele malen beter dan 'CAS'* en ook veel lekkerder en gezonder.


Omdat ik niet veel veranderd heb aan het oorspronkelijke recept, zal ik het hier niet plaatsen.
Wil je het toch hebben en ben je niet in bezit van het boek, of lees je geen Engels 'volg' me dan op Facebook Link  en stuur op mijn contactadres ( zie hierboven bij contact ) een berichtje, zodat ik een e-mailadres van je heb om het recept te kunnen toesturen.

Bron : The book of buns van Jane Mason

Het boek is ook in Nederland verkrijgbaar / te bestellen en zeer de moeite van de aankoop waard.

* 'CAS' verwijst naar een bekende reclame :-)

©Marionskitchenstories

2 opmerkingen:

  1. Waar vind ik die FB link Marion? Dit ziet er nl heel lekker uit ☺️

    BeantwoordenVerwijderen