donderdag 3 april 2014

Een jaar brood bakken en bloggen

Ongeveer een jaar geleden ging ik zelf brood bakken. De aanleiding was het faillissement van de plaatselijke bakker. Ik zocht in bakboeken en online naar broodrecepten en voordat ik het goed en wel besefte, was er een nieuwe hobby geboren. Om mijn eigen vorderingen bij te houden, begon ik dit blog. Al snel verschenen er ook andere recepten op mijn blog, maar brood bleef toch altijd de boventoon voeren.

Ik las veel, probeerde dingen uit en ging op cursus. En als ik nu terugkijk, dan kan ik zeggen dat ik veel geleerd hebt. Maar er is nog meer te leren en te ontdekken en te proeven natuurlijk. En dus ga ik nog ( een poosje ) door. Totdat de inspiratie op is, of geen mens mijn blog meer leest.


Grof volkorenbrood ( recept volgt )


De meest succesvolle broden ( lees het meest bekeken ) dit afgelopen jaar waren ( in willekeurige volgorde ):

100% speltbrood met lijnzaad
speltbrood met noten
super gezond speltbrood met chiazaadjes
waldkornbrood

Van het gebak waren de favorieten:

luxe zomerse aardbeientaart
klassieke rabarbertaart
de echte Limburgse rijstevlaai

Maar ook al de andere recepten werden gelukkig vaak bekeken.

Op naar een nieuw blogjaar dus met ( brood ) recepten en andere verhalen.

                                                         ©Marionskitchenstories

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen