vrijdag 10 januari 2014

Zelf brood bakken

Ook de uitzending van Zembla gezien gisteravond? Brrrrrrrrrr wat ben ik blij dat ik zelf brood bak.
Ik weet tenminste zeker dat ik geen asbest, gebakken fruitvliegjes en misschien zelfs kakkerlakken eet. En ook geen broodverbeteraars en smaakversterkers.

Toen ik in maart 2013 met brood bakken begon, kon ik niet bevroeden dat ik zo fanatiek zou worden en dat ik zo snel zoveel bij zou leren.

Ik begon met dit brood :
Rozijnenbrood

En daarna volgde :

Milk seed bread

De meest favoriete broden in 2013 waren:

Volkoren Challah van Peter Reinhart
Supergezond speltbrood met chiazaden
Speltbrood met noten
Robuust Landbrood
Waldkorn
Luxe speltbrood met amandelen en rozijnen
Gevuld zuurdesembrood
Kerststol

Zonder overdrijven zijn alle broden lekker. Natuurlijk mislukte er een en ander, maar weggooien was meestal niet nodig. Dus mocht je ook aan de slag willen gaan: het is echt niet zo moeilijk als wel eens gedacht wordt.

Enkele broden die binnenkort in dit blog zullen volgen:  Linnert Brot


Meergranenbrood



Wil je het zelf ook gaan proberen, dan wens ik je veel succes. Als je vragen hebt, stuur me een email.

                                                                 ©Marionskitchenstories

6 opmerkingen:

  1. Ik bak ook super graag brood. Met een kitchen aid gaat het kneden vanzelf, en verder is het wachten vooral. Binnenkort komen er zeker ook weer een aantal op mijn blog terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Donnacaramella.blogspot.com

      Verwijderen
    2. hallo,
      Welke bloem kopen jullie dan om koolhydratenvrij brood te bakken en waar?

      Verwijderen
  3. Ik koop geen bloem om koolhydratenvrij brood te bakken. Waarom heb je dat nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voor een proteïnedieet heb je produkten nodig met eiwitten ipv koolhydraten en dus zoek ik bloem om zelf dergelijk brood te bakken

      Verwijderen