dinsdag 24 september 2013

Worteltjestaart met verse maïs en geitenkaas : licht zoet van smaak en erg lekker

Voor de Blogswap van september mocht ik koken van het blog van Mijn Kookavonturen van Anneke. De keus was dit keer wel heel snel gemaakt. Zij publiceerde onlangs Worteltjestaart met appel en geitenkaas en omdat wij dol zijn op hartige taarten en quiches besloot ik die te bakken.
Ik heb er een kleine verandering in aangebracht, ik verving de appel door verse maïs en de bladerdeeg door 'deeg voor hartige taart' van een bekend merk.


Wat heb je nodig?

  • 8 worteltjes;
  • 5 plakjes deeg voor hartige taart;
  • 125 gr zachte geitenkaas;
  • 125 gr crème  fraîche light;
  • 4 eieren;
  • 1 ui;
  • 2  verse maïskolven;
  • zout en peper naar smaak.

Hoe maak je ze?

  • Schrap de worteltjes schoon en kook ze in water met een beetje zout gedurende 6 minuten.
  • Giet de worteltjes af, spoel ze onder koud stromend water af en halveer ze in de lengte.
  • Maak de maïskolven schoon en kook ze gedurende circa 20 minuten in water.
  • Laat ze afkoelen en snijd de maïs eraf.
  • Snijd de ui in dunne ringen.
  • Klop de crème fraîche en de eieren los en voeg naar smaak zout en peper toe.
  • Bekleed een quichevorm ( 26 cm ) met 5 lapjes deeg.
  • Leg de maïs en de ui op de bodem van de vorm.
  • Giet er het ei-crème fraîche-mengsel overheen.
  • Leg de wortelen op het mengsel en strooi de geitenkaas tussen de wortelen.
  • Verwarm de oven voor op 180°C (  boven- en onderwarmte ) en bak de taart in het midden van de oven in 40 minuten gaar.
 Hoe was het resultaat?

De taart smaakt heerlijk. Hij is een beetje zoet en heel licht verteerbaar. De volgende keer doe ik er iets meer ui bij en maak ik het deeg zelf.

                                                                ©Marionskitchenstories

2 opmerkingen:

  1. Lekker! Wortel en geitenkaas is een lekkere combi. Zelf maak ik 'm altijd met appelpartjes in plaats van mais.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die combinatie probeer ik de volgende keer uit. Was ook het originele recept. Ik was benieuwd naar de combinatie met mais en dat is goed bevallen.

    BeantwoordenVerwijderen