zaterdag 28 september 2013

Amore Italiano

Na het behalen van mijn  middelbare schooldiploma ( ik was 17 ), mocht ik voor het eerst op vakantie naar Italië. Ik vertrok, samen met mijn zus, met de trein richting Alassio . Op een middag drentelden we wat door een parkje toen er plotsklap iemand naar me toekwam, mijn handen vastpakte en mij op beide wangen kuste. Ik stond als aan de grond genageld. Voor mij stond een Italiaanse man in een wit marine-pak met prachtig zwart haar en donkere ogen. Ik was in één klap verkocht. Hij heette Antonino en werd mijn eerste vakantieliefde. Ik noemde hem mijn 'amore Italiano'. Sinds die tijd ben ik verzot op Italië. Het land, het eten, de wijn en de sfeer.


Dit heerlijke toetje trof ik aan op de site van Wilma. Ze maakt de lekkerste Italiaanse gerechten en ik ben een groot fan van haar.

Wat heb je nodig?

• 50 gr rozijnen;
• 6 bitterkoekjes;
• 1 dl Amaretto;
• 250 gr Mascarpone;
• 2 dl advocaat.

En hoe maak je het?

• Spoel de rozijnen af en dep ze droog;
• Doe ze daarna in een kommetje en voeg er 1 dl Amaretto aan toe;
• Verkruimel 6 bitterkoekjes en voeg die bij de rozijnen en de Amaretto;
• Laat een poosje staan ( 15 minuten ) en roer af en toe om;
• Klop in een kom de Mascarpone en de advocaat tot een egale massa;
• Voeg de rozijnen, bitterkoekjes en Amaretto toe en schep voorzichtig door elkaar;
• Zet de crème in de koelkast om goed koud te worden;
• Serveer met wat chocola, slagroom en / of een bitterkoekje.


Aan het recept heb ik niets veranderd. Het is heel eenvoudig te maken en het heeft slechts één nadeel: je kunt er niet vanaf blijven.

                                                             ©Marionskitchenstories

Bron : Kookgek Wilma

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen